Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta su žene skrivile industriji piva

Komentari (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 11 jun 2012 00:02
The Jack
Pivo je ubedljivo najbolje pice ikada izmisljeno i veoma popularno "diljem" bivse nam YU. Bez gajbi i gajbi 'ladne pive, nema ni zidanja kuce na mobu, nema slavlja, a Boga mi ni sahrane.

Sto se tice izumrle prakse "ispred prodavnice" znam sigurno da bi se o pricama koje su tamo vodjene mogle knjige napisati, a galerija likova je toliko zivopisna da ne bi stala u enciklopediju.

Ne postoji ni restoran, ni kafic, ni tako zgodna konobarica, koji mogu da zamene dozivljaj "ispred prodavnice", jedna subkultura i obrazac ponasanja koji je nestao, a nije nigde zabelezen. Mesto gde su se veoma razliciti ljudi okupljali i vodili veoma razlicite razgovore.
Preporuke:
52
9
2 ponedeljak, 11 jun 2012 06:59
Miki
Mnogo je pametnije UOŠTE NE GLEDATI reklame.

Od njih možemo da imamo samo štete jer su lažljive...
Preporuke:
42
0
3 ponedeljak, 11 jun 2012 07:14
Tomislav Milanović
Kad smo kod piva, neznam da li ste primetili da je i ono poskupelo. Sva poskupljenja, pa i piva, pravdaju se padom dinara. Neviđene budalaštine! Šta nam se to pozitivno desilo, pa je dinar počeo da jača? Ništa. Da li znate šta se istinski događa sa kursom dinara?
Tako male i privredno jadne države, kao što je Srbija, potpuno su u rukama stranih banaka. One pale i žare na ovim prostorima i mogu basnoslovno zarađivati a da pritom ne moraju da imaju ni jednog klijenta. Kako? Vrlo jednostavno. U određenom momentu banke kupujući evro, izbace ogromne količine dinara na tržište i tako izazovu pad dinara. Pošto je u njihovim rukama i nož i kolač, prosečni kurs po kome one ku pe milijardu evra, na primer, bude oko 110 dinara. Onda, kada evro dostigne najvišu vrednost, oni ga prodaju i tako ponovo "uhapse" dinare. Na takvim transakcijama banke zarade minimum 6,5%, a to je, na jednoj milijardi evra 65 miliona evra. Cene su podignute zbog pada dinara, ali, sada kada "jača", ne vraćaju se. Tuga.
Preporuke:
31
0
4 ponedeljak, 11 jun 2012 09:02
Beli Orao
Što se Tanite tiče, ako mislimo na istu ona se zove Tarita i bila je supruga M.Branda. Ipak slažem se da udaviše sa reklamom oko piva.""The Jack. Pivo su izmislili bogataši da im sirotinja ne pije vino. Pivo ide na jagnjetinu, ali samo kao preliv, da korica bude lepša. Inače slažem se sa 99% Vaših komentara.I na kraju o prodavnica. U mom selu i mnogim selima u okolini Pirota nikad naročito nije zaživela institucija kafane, ali zato i dalje živi institucija zadruge do 21.00, pa onda prodavnice koja radi do 22.00. Po malim gradovima tipa Trstenik prodavnica i dalje živi, pa prema tome dosadni industrijalci piva ne treba da se plaše dok postoji Merak od 37 dinara i zaječarsko sa ćiriličnom etiketom(namerno "e") od 40 dinara, a sve to stavljeno u milje malog grada, koji ima dušu, a samim tim i prodavnicu.P.S.Čak i u BG ima prodavnice. Zaključak: Još uvek nismo izgubili dušu.
Preporuke:
31
0
5 ponedeljak, 11 jun 2012 09:05
Nebojša Prpić
Ovaj tekst nije antialkoholičarski pamflet, nego pokušaj da se skrene pažnja na nestašluke marketinških neošamana i njihovo nastojanje da utiču na subjektivnu stranu percepcije TV gledalaca.Autoru: Ne shvatite pogrešno, ali tražite filozofiju tamo gde je nama.Elaborirate nešto što nije vredno toga.Naime, to "marketing šamani" nisu nikakvi marketing šamani ni gurui.Nego su neki priučeni "eksperti" koji su, u najboljem slučaju,završili dvonedeljne kurseve markeitnga u Engelskoj i sada prave neke klonirane spotove.Bezidejne. Prazne,bezidejne kopije,koji nemaju veze sa našom ispipivskom tradicijom. Uporedite ih sa onim antologijskim za "Lav" pivo, kada Nenad Jezdić dolazi sa biciklom, jer ja auto neplanirano poklonio mladencima čiji je kum,jer je prvobitno planirani poklon_TV bio poklopljen parčetom njive od deke, poklonima tetki itd.I duhovito i saglasno našem podneblju i mentalitetu.
Preporuke:
28
0
6 ponedeljak, 11 jun 2012 09:25
Draško Vuksanović
@The Jack

Iz Vašeg komentara moglo bi se zaključiti da sam negativno pisao o pivu, a ne o reklamama za pivo. To nije tačno. Dali ste primere u kojima ima dosta toga što ovo piće povezuje sa stvarnošću. Ali proizvođači ne prave reklame na tom tragu, nego ponavljaju jedan lažan obrazac.
Proizvoljnost koja se jednom napravi jeste proizvoljnost, a proizvoljnost koja se ponavlja jeste propagandna laž. O tome je reč, a ne o pivu.
Preporuke:
19
0
7 ponedeljak, 11 jun 2012 09:26
Serdar-Vojvoda
Jos nisu napravili tako ispraznu reklamu zbog koje bih prestao da "ispraznjavam" pivske flase&limenke.
Ali su blizu,opasno blizu...
Preporuke:
18
0
8 ponedeljak, 11 jun 2012 09:57
Dejan
Verovatno i cenjeni čitaoci koji su pre mene komentarisali imaju slično mišljenje što se tiče kvaliteta piva kojeg konzumiramo svako prema svojoj izdržljivosti. Ako se sete svi koji piju pivo nekoliko desetina godina unazad ,znaju da je rok trajanja piva uvek bio do 45 dana, sada imate neke proizvođače čija piva imaju rok i po 10 meseci ( ovde mislim na domaća piva , ili piva sa licencom koja se kod nas pune ). Kvalitet piva kod nas je verujem da će se većina ljudi složiti veoma loš ali ipak i dalje je prisutno u našim životima, tako da i sve zanimljivije reklame imaju možda veze sa kvalitetom ovog pića.

E sada što se tiče zadruga , prodavnica , podruma pića, ko nije pio ispred ne zna šta je pivo. Imam sreće što mi je u neposrednoj blizini kuće podrum pića koji drže ortaci iz kraja, to nam je u neku ruku muška "sigurna kuća" pogotovu kada je dobar fudbal na televiziji.
Preporuke:
15
0
9 ponedeljak, 11 jun 2012 09:58
naš porobljeni svet
Ne znam za male prodavnice, ali pivo se ispija, naročito omladina, po parkovima, u ulazima i pored njih, na ćoškovima, iza zgrade, pored ograde, u podrumu, na parkingu, pored kola, iza škole, na parapetu, podno stepenica, iza parkića, na klupi ...

Mislim da su reklame za druge proizvode znatno gluplje, i da deluju što se mne tiče suprotno od namere, jer strašno nerviraju. O lažima i prevari u njima da ne pričamo: time se prelazi u domen ljudskih prava, jer, nije više naivno kada neko ode u minus vođen reklamom neke banke, upropasti sebi tako život, porodicu ... bez ikakve odgovornosti. U pojedinačnom slučaju bi se sudilo za saučesništvo i navođenje na delo, a kad to čine velike korporacije ...
Živimo u doba u kojem se vlada potrošnjom i lažima, bespotrebnim a skupim proizvodima .... Bočica ničega (šarene laže) košta po litru ili kilogramu koliko i najskuplja hrana u najboljem restoranu ...
Veoma je zanimljivo kada u nekoj emisiji pričaju o moralu i doslednosti, a onda "obavezne reklame"
Preporuke:
16
0
10 ponedeljak, 11 jun 2012 09:59
exp
verovatno su krive zato sto ne pristaju da izigravaju raspojasane primitivce i prostake po pravilu glavne aktere u reklamama za pivo. zakljucak: pivo je pice za primitivce i prostake, sto ce reci da je narod primitivan i prost.
uzgred, da li zabrana reklamiranja alkohola ne vazi za pivo? vazi, al' nema veze.
Preporuke:
3
4
11 ponedeljak, 11 jun 2012 10:06
probaj
Nereklamirana piva, kao što su Zaječarsko, s ćiriličkom etiketom, ili Valjevsko i Jagodinsko, koje proizvođači ne umeju da plasiraju kako treba, jeftinija su, i bolja nego mnoga u čijoj ceni je trošak za reklamu i do 80 posto ...
Meni je dovoljna i ćirilična etiketa, nema ništa slađe od osećaja da je domaće, pravo ...
Preporuke:
23
0
12 ponedeljak, 11 jun 2012 11:10
pop
Autor se javio, čini mi se dobronamerno,da nekim komentatorima da do znanja , kako mu namera nije bila da se bavi pivom, ali...Meni se čini, da su reklame , kao oružje za masovno uništavanje dobrog ukusa i logičnog razmišljanja , ili ogoljena varijanta potcenjivanja inteligencije naroda sa nesagledivim posledicama po zdrav razum , bile cilj sprdnje.Nije mogao bolje da uradi to što je hteo , nego da se bavi reklamama za pivo , jer su zaista tako sklepane , da čovek ne zna , da li se oni sa potencijalnim konzumentima zezaju ,ili ih smatraju imbecilima. Očekujem Draško da se u sledećoj epizodi baviš praškom za veš ili onim ulošcima , da bi te čitav svet razumeo.Nevereovatno , kreneš sa pivom , ali te ni tu ne kapira polusvet , izvežban da razmišlja na prvu loptu .Ako ništa drugo , bar si ovim tekstom , otkrio da se na ovaj sajt javljaju neki ljudi , reda radi , a ne razmene mišljenja radi.
Preporuke:
13
0
13 ponedeljak, 11 jun 2012 11:55
Mićko
Pivo volim, reklame za pivo ne volim (grozne su). Pohvale autoru, ovo je tema koja zavređuje obradu. Vrzma mi se nešto slično po glavi još od kada su se pojavile ove bezvezne reklame za Jelen koje sa ispijanjem Jelena nemaju ama baš nikakve veze.
Preporuke:
6
0
14 ponedeljak, 11 jun 2012 12:16
David Novaković
Nije samo pojava žena problematična u reklamama za pivo. Čak se plasiraju i stereotipi o muškarcima. Možda se neko prepoznaje u liku priglupog, mačo navijača kome je centar sveta pivo i utakmica, lezilebovića koji ne radi ništa sem što se izležava i alkoholiše, ali ja tu sebe ne mogu videti, a verujem ni ostali posetioci ovog sajta.Ali šta je drugo marketing do obične manipulacije? Vi danas možete da imate, da prostite na rečniku, s@%&# proizvod, ali će njega prodati dobra reklama, a ne kvalitet. Šta drugo radi ovaj sistem nego što pokušava da što veći broj ljudi ''zombifikuje'' u priglupe potrošače koji prate trendove i kojima reklama određuje šta će kupiti.
Preporuke:
18
0
15 ponedeljak, 11 jun 2012 12:29
seljak bezemljaš
Nikad i nigde nisam sreo tako sretne i opuštene ljude kao one koji piju pivo ispred prodavnice.
To treba proučiti i naći osnovne razloge za sreću.
Da li je to:pivo+trava na kojoj se sedi+sastav društva koje se okupilo.
Preporuke:
12
0
16 ponedeljak, 11 jun 2012 13:30
Bob
Prodavnica ispred koje sam ponekad pio pivo zatvorena je pre dve nedelje...
Preporuke:
9
0
17 ponedeljak, 11 jun 2012 13:48
thinking maize
Ad. Piva 1. "Zašto je pivo bolje od žene!? Jedan od razloga: Pivo ti NIKAD NEĆE ZAMERITI ako ga PREVARIŠ sa DRUGIM pivom!" Ad. Piva 2. Mujo sa Faticom u kavani: "Meni bolan BIRU, a ..... sok!" Ad. Piva 3. Kako mislite da prodaju ONU BUDALAŠTINU od "piva" sa đumbirom, narandžom, limunom, grejpfrutom..., ako ne uvode MEKE PORNIĆE u "reklamu" za "pivo"!? Ad. Piva 4. Možda su "autori" ovih "reklama" za "pivo" na "vutri", pa otud dolaze ove "postmodernističke" reklame!? Što se mene lično tiče, sem piva, ispovedam ljubav prema vinu i... Rajki Šljivić, PRVOJ SRPSKOJ "VELIKOMUČENICI"! Prema tome, UVEK je BOLjE biti TRADICIONALAN u piću i "opijatima", nego "postmoderan"! Ajd živeli!
Preporuke:
20
2
18 ponedeljak, 11 jun 2012 13:58
thinking maize@ "Beli Orao"
Orle, Tanita Tikaram je nemačka pop pevačica po tati Samoanka (istočna, američka ili zapadna, "nezavisna" Samoa, baš i nisam upućen), karijeru započela krajem 80-tih godina prošlog veka. Dok je jedna od Brandovih žena Tarita Terapoja, takođe Polinežanka (kao i Tanita Tikaram), ali sa Tahitija (francuska Polinezija). To bi bilo isto kao kad biste Oliveru Katarinu zamenili sa npr. Ruskinjom Alom Pugačovom. Sve najbolje!
Preporuke:
11
1
19 ponedeljak, 11 jun 2012 14:13
vasilije
A šta ćete:pivari moraše da smisle nešto kad Srbija ne sudeluje na evropskom šampionatu u fudbalu...a za Đokovića se potroši premalo! Inače,lascivna asocijacija s fotosa je degutantna,ali funkcioniše! Gde ste bre feministice?
Preporuke:
3
5
20 ponedeljak, 11 jun 2012 15:45
Rin o-o to
Interesantno od autora. @The Jack, Beli Orao i thinking maize (13:48) su napisali sjajne komentare. Pijenje piva, generalno, nije u srpskoj tradiciji. Da bi pijenje piva dobilo iole pozitivnu društvenu konotaciju bilo je potrebno uključiti i žene. Jer, pivopijenje je istovremeno i jedan kompromis (alkoholni). Pivo je jedino alkoholno piće kome je dozvoljena reklama?! Reklame za pivo su neukusne ali daleko od toga da u neinteligentne i da su smišljene od amatera. Mozak prima informaciju od čula (vid, sluh, miris, ukus, dodir ) zato i postoje reklame (kao i političke kamapanje). Pitanje je samo da li individua samo prima reklamu ili je analizira. Uglavnom je pasivno i nevoljno prima. Ko bi se iscrpljivao na analizu reklama? E, to je adut reklamera kad atakuje na žrtvu (masu).
Preporuke:
6
3
21 ponedeljak, 11 jun 2012 17:06
thinking maize@ Rin o-o to
G-dine, još jedan prilog ovoj DEGRADACIJI lepe tradicije ispijanja piva! Pošto se ZNA da je oko 70% srpskog tržišta oglašavanja POD MONOPOLOM ZNA SE KOJIH LIKOVA i pošto smo doživeli da NAROD VEĆINSKI ODBACI "proizvod" koji su TI ISTI MONOPOLISTI reklamirali tokom prethodnih više meseci, a na POLITIČKOM TRŽIŠTU ove Srbije, za očekivati je i da TAJ ISTI NAROD sa gnušanjem ODBACI STUPIDNO PIVO sa đumbirom, limunom, narandžom, grejpfrutom..., koje POMENUTA "g-da" tako NEDOTUPAVNO reklamiraju! Dalje, od piva raste MUŠKI PIVSKI STOMAK, a ne ženske grudi, pa su tim pre ova PIVSKA paradiranja srpskih ekvivalenata sestara Kardašijan prosto PROMAŠENA! Sem ako žena ne cevči pivo, radi popravke mleka za njeno čedo! Šta ćete, ČISTI EKSTRAKT KOMPLEKSA VITAMINA Be! Prema tome, "BEZ ČIČE NEMA PRIČE"! PS. Blizu Južnog Bulevara u Beogradu ima jedna mala radnja sa natpisom: "Ne primamo čeci, imamo ladni soci i PIVO S ROZI!" Uostalom i Vulin nazva Čankov vojvođanski "grb", "GRB KOD DVA PIVA" ("lav" i "jelen")!
Preporuke:
10
1
22 ponedeljak, 11 jun 2012 17:59
Rin o-o to
@thinking maize --- Sjajno! "BEZ ČIČE NEMA PRIČE"! ( a još kad je „mek“ pa kao stvoren za „šumadijski čaj“, valjda bajčetinski). "GRB KOD DVA PIVA" ("lav" i "jelen"), zato je BIP pivo (ej!) prestalo da postoji. S.ebaše ovde fabriku na Mostaru s reni bunarom i najkvalitetnijom vodom koja u stvari čini osnovu za dobro pivo. Valjda radi „grba“. „...od piva raste MUŠKI PIVSKI STOMAK, a ne ženske grudi...“ (rastu silikonske, pivskom reklamerskom analogijom) što je takođe deo „kompromisa pomeranja“ na kvantitet. Sve je postalo pitanje doze i doziranja! Algoritam hoće „Čiču“ ali kad se razvodni otupi ideju i dođeš do piva (što autor reče“ „da ne pije-(š) vodu“). Zato trče neke žene...u reklami i u grupama naravno. Jer, sviđa im se pivski stomak od koga ipak „rastu grudi“.
Preporuke:
6
0
23 ponedeljak, 11 jun 2012 18:33
AntiNWO
Da se prisetimo, pre petnaestak godina, česta scena u kafani: za jednim stolom grupa glasnih i veselih pravih pivopija satiru Jelen piva (ono staro, flaša od pola litre) i drže se one "ni zrna žita okupatoru", konobar ne stiže da pokupi prazne flaše. Za drugim stolom anemična grupa tihih pomodara, pijucka po sat vremena preskupa strana piva. Ko se bolje provodi?
A onda je polako počela degradacija piva, pivo počinje da ima sve manje alkohola, sve više je slađe, skuplje, boce su sve manje i pederastije oblikovane, sve je više raznih aditiva. A sada imamo i razne idiotske arome u pivu.
Što se tiče ovih što prave reklame sigurno je da nemaju pivopijskog staža, a još manje ih prave nacugani. Da su pod alkoholom reklame bi bile duhovitije. Takođe povezivanje zgodnih žena sa svim i svačim i prikriveno vređanje po sistemu "ako ne koristite naš proizvod niste pravi muškarac" u reklamama je toliko otrcano da odavno ne pali.
Usput, "ispred prodavnice" i dalje živi u manjim mestima.
Preporuke:
16
0
24 ponedeljak, 11 jun 2012 19:55
thinking maize
I što je NAJVAŽNIJE, PIVO je PLEBEJSKO PIĆE, par excelance! Kad podrignemo posle pola gajbe (po čoveku!), SVI SMO JEDNAKI! Uostalom, žena koja podriguje, to i nije žena, a SAMO MUŠKARAC može da bude "SVINjA", uz "pomoć" PIVA! Živeli! PS. Mada Bela Hamvaš piše o vinu u njegovoj "Filozofiji vina", prostom dedukcijom možemo izvući neke zaključke I O PIVU! Uostalom, Češka, kao zemlja piva, na latinskom se zove Bohemija! Mislite o tome!
Preporuke:
9
1
25 ponedeljak, 11 jun 2012 21:12
seljak bezemljaš
&THINKING MAIZE
Kažu da je rimski car Marko Aurelije kada je probao pivo kod Germana rekao"Ovo je kao naše najgore vino"
A Ljubomir Simović je napisao rugalicu vinu.
Ovo vino je slično kiši
Da pije povratilo bi ga i more.....
Preporuke:
3
2
26 ponedeljak, 11 jun 2012 22:08
Zoran
Kod mene u kraju, nedaleko od moje terase, jos uvek postoji mala prodavnica koju nisu ugusili megamarketi. Ona radi li radi i ispred nje ispijaju to kultno pice isti ti ljudi koju karakterise
životna sadržina jedne istinski utemeljene konotacije

Stavise ne samo da ispijaju to pivo nego se i lepo zabavljaju do duboko u noc. Cesto i o politici raspravljaju i mnogo cemu drugom. Svemu tome jedino je zajednicko da su toliko glasni do duboko u noc da tesko oka sklopim pre 1 posle ponoci. A nekad krene i veselje uz pesmu, pa i senlucenje uz petarde i razbijanje istih tih zelenih ili braon boca. Onda komunalci ne ociste srču pa neki običan svet buši automobilske gume. Hoći da kažem da ta istinski utemeljena konotacija meni ne da da spavam, mnogima remeti san, a istinski raduje vulkanizere...
Gosp. Vuksanoviću sa ovim vašim tekstom teško da se mogu složiti. Nije to meta.
Preporuke:
5
2
27 ponedeljak, 11 jun 2012 23:05
exp - jos malo
da li se neko zapitao zasto se tako napadno i u tolikim kolicinama reklamira nesto sto samo po sebi ima dobru prodju. jedno od mogucih objasnjenja (ne samo kad je o pivu rec) je - zbog prilike da se, formalno legalno, zavuce ruka u sopstvenio dzep. nadjes agenciju, ona naporavi reklamu i ispostavi visestruko uvecan racun, a onda lovu podeli sa naruciocem posla. obicno narucilac uzima lavovski deo.
iz prve ruke znam za slucaj kad je svojevremeno jedan novi nedeljnik, pokusavajuci da zaradi objavljivanjem neke reklame, dosao do predstavnika jedne danas inostrane pivare. i taj predstavnik je odmah pristao da objavi reklamu uz jedan uslov - SAV novac koji treba da plati tom nedeljniku uzece on. covek je racunao da je dovoljno sto ce jedne nove novine da objave reklamu veoma poznate firme.
Preporuke:
4
0
28 utorak, 12 jun 2012 00:16
Beli Orao
@thinking maize. Nisam imao pojma da pesmu "Tvist in maj sobrieti" peve ta Tanita. Hladna je kao pivo, ali oči joj žare kao žeravice. Hvala.
Preporuke:
1
1
29 utorak, 12 jun 2012 07:29
dragoslav pavkov
Čim nabavim hmelj (koji se uvozi jer se našim "farmer ima" ne isplati da ga proizvode)i pivarski kvasac (koji srećom može da se nabavi, ali samo "eil" varijanta)- počinjem sa kuvanjem domaćeg piva. Zbog čega se u sred panonske nizije kidamo pokušavajući da napravimo vino i šljivovicu, kad imamo idealne uslove i austrougarske recepte za superpivo?I zbog čega smo idealna meta za šaBane poput vlasnika nacionalnih frekvencija... Valjda sebe volimo da vidimo kao Marka Kraljevića ili ono plemstvo koje pominje Orao - đavo će ga znati...
Preporuke:
6
0
30 utorak, 12 jun 2012 09:19
Andro Lutak
Socijalizam je zapravo doneo lepa druženja uz pivo ispred lokalnih prodavnica. U vreme kada je svaka kasirka, zbog stalnih pivopija, na dohvat ruke imala otvarač za flaše. Nije bilo znatno skuplje pivo u bifeima, ali piti pivo ispred prodavnice imalo je svoju prednost - niste sami ili sa obaveznim SVOJIM društvom za kafanskim stolom. Ispred prodavnica pričao je o svemu svako sa svakim, kao za šankom, a mi nikada nismo imali, nemamo je ni sada, instituciju šanka gde i nepoznati među sobom razgovaraju.

Ispijanje piva, druženje u tople dane ispred prodavnice, jedna od autentičnih i lepih tekovina Socijalizma, održala se najduže. Mnogo duže od crvenih kioska sa kuvanim viršlama sa senfom, ili kafana u društvenom vlasništvu gde se dobro a jeftino jelo kašikom. Uništivši mnogo toga, kapitalizam je odneo i male prodavnice, i druženje. Ispijanje piva ispred preostalih proglasio je "klošarenjem". Zato - u megamarket, pa u stan, pred tv ekran. Ide nova pivska reklama, eto nove tv lepotice, uživaj!!
Preporuke:
4
0
31 utorak, 12 jun 2012 09:44
Andro Lutak
p.s. Sve pohvale autoru teksta!
Preporuke:
2
0
32 utorak, 12 jun 2012 09:59
Žika Ž
Reklama za pivo je pokazala kako proizvod ne mora imati nikakve veze sa vlastitim marketingom. Pivo je, iskreno govoreći, jedno odvratno nagorko piće koje izaziva grčeve i gasove. Tvorac reklame to zna. Konzument u reklami ne drži u rukama pivo, nego nešto drugo. Preneseno na ravan političkog marketinga (na šta se u članku aludira), konzument političke reklame konzumira potvrdu sopstvenog uverenja, a ne ideološki ili moralni korektiv. Problem je, međutim, što je ovaj članak trebalo napisati kad je prethodna administracija još bila na vlasti, a institucija reklame imala status svete krave.
Preporuke:
2
1
33 utorak, 12 jun 2012 10:59
Simo
Sve u svemu "Bolje biti pijan nego star" pa makar i od lošeg piva.Zašto ne, kada se pjeva o lošem vinu, zašto nebi i o pivu.Odmorih se čitajući komentare, često veoma duhovite.Izgleda da pivopijama ne smeta
dali piju "rogato" ili "žuju". Međutim to samo izgleda.Kod nas se jasno zna gdje se pije banjalučko
, jelen, lav i t.d. a gdje sarajevsko, tuzlansko i t.d. a gdje ožujsko, karlovačko i t.d.
Preporuke:
3
0
34 utorak, 12 jun 2012 11:01
brm
Pivo ispred radnjice i fudbal su bile institucije u kojima se socijalizovala gradska i seoska sirotinja, deca se učila druženju, uličnom moralu i solidarnosti ...Pivo je oduvek bilo piće sirotinje a karte za fudbalske utakmice jeftine, dakle svima dostupne... do nedavno .. pa sada imamo decu koja se ne druže i loču, ne razlikujući čistu a skupu hemiju od preostalih piva (pomenuto Zaječarsko)...Dirljivo je gledati zaglupljene potrošače kako kupuju skuplje a otrovno čak i u retkim radnjama u kojima ima da se kupi Zaječarsko (a ja znam samo za jednu u celom Beogradu)...a teroro monopola ove dve pivare je sramotan (nijedno drugo nema da se kupi)..zar nije ironično da BIPovog pivo ima samo u jednoj kafani u BGD-u (ako znate za još koju javljajte)
Preporuke:
4
0
35 utorak, 12 jun 2012 11:04
brm
"Pijenje piva, generalno, nije u srpskoj tradiciji"

hahaha a kako onda jedino za to piće imamo srpsku reč (vino i rakija nisu srpske)?

pivo je u srednjovekovnoj Srbiji proizvodila svaka kuća na selu..
Preporuke:
4
1
36 utorak, 12 jun 2012 11:10
brm
Žiko Žnadimanja i gasovi su zbog novokomponovanog potrošačkog običaja da se sipa bez pene.. sipaj lepo sa penom, sačekaj da malo spadne pa neće biti nadimanja.. sa puno pene se upravo i sipa da bi štetni sastojci izašli... ali kad se loče na brzinu iz limenki, što je marketinški cilj zbog veće prodaje, teško se zapeni ... zapene tek posle kad dođu nadimanja..naravno ovo važi samo za piva u užem smislu - za hemije iz nekih pivara ne znam..nema leka, boli i glava i stomak, no te rogate napitke ne treba brkati sa pivom
Preporuke:
5
0
37 utorak, 12 jun 2012 12:10
brm
"Meni je dovoljna i ćirilična etiketa"
znate l priču o kraljevima marketinga iz Apatinske pivare?
pojavi se neko pivo Merak, sa ćiriličnom etiketom i retro dizajnom ko nekad Jagodinko (ustvari ponovo ga ima ali sada ništa ne valja)..grozno (mislim na Merak) ko i sva iz te pivare al sam ga kupovao samo zbog ćirilice i dizajna..
kad jednog dana promeniše u latinicu ..baš me zanima neka uporedna analiza prodaje onda i sada..
Preporuke:
4
0
38 utorak, 12 jun 2012 13:17
Andro Lutak @ brm
Jedna mala ispravka, jer izgleda mi da "Merak" pivo niste "pratili" od samog početka distribucije istog.

Naime, kada se pojavilo na tržištu, zvalo se SRPSKO MERAK PIVO, imalo je taj "retro dizajn" etikete, ali za neverovati - i "retro" ukus tj. bilo je odlično! Što znači da oni odlično znaju šta mi volimo, ali da im nije u računici da nam to i prodaju!
Kada je sa etikete nestao pridev "srpsko", mada je etiketa bila i dalje "retro" (čitaj "socijalistička") i kvalitet piva je opao, a onda u trećoj fazi, kada je nestala i ta "socijalistička" etiketa, PIVO JE POSTALO KAO I SVA OSTALA, TJ. KATASTROFA.

Jednostavno, oni su želeli da nas naviknu na "brend" najpre ukusom kakav volimo i pamtimo, nazivom piva i izgledom etikete koji kod nas sredovečnih pivopija evocira nostalgično sećanje na vesela i spokojna vremena Socijalizma, a onda su sve vratili u istu ravan sa svojim ostalim "brendovima". Po inerciji, neko će od nas nastaviti da kupuje i sadašnje bezvezno "Merak"
Preporuke:
5
0
39 utorak, 12 jun 2012 14:05
brm
@ Andro Lutak @ brm

hvala vam na obaveštenju. Ja nikada nisam video Srpsko Merak pivo ..ni probao
Preporuke:
0
3
40 utorak, 12 jun 2012 15:31
Ika
10. juna 1973. rodio se moj brat od tetke. Kažu, tada se odigravao važan boks meč. Muški su se potukli. Pretpostavljam i da se rodbina muški napila, da proslavi. Tetka nije bila baš u prilici,mislim da proslavlja, uz pivo. I meni je bilo do piva, mislim posle porođaja,da proslavim. Al sam se samo porodila, onako ženski. Bez piva.Što će reći daj Bože Srbima (muškog i ženskog pola) da imaju razlog da piju pivo.
Preporuke:
1
0
41 utorak, 12 jun 2012 16:02
thinking maize@ da nastavim sa smehom, a završim sa ozbiljnim...
Ko što znate, pored vode, ječma i hmelja, za pivo je NAJVAŽNIJE da je LADNO! Zato se piva porede po tome KOLIKO je koje OLAĐENO! Tako imate: 1) ladno pivo, 2) mnogo ladno pivo, 3) ladno pivo u p.... m......., 4) pivo ladno ko ZMIJINO OKO i NAJLADNIJE MOGUĆE PIVO, LADNO ko TAŠTINA DUŠA! Takva gradacija NIJE moguća za vino, ergo vino je PLEMENITO, ali pivo je NARODNO piće! Možda nekim Srbima pivo kao piće, zbog gorčine, a još više zbog mogućnosti kvarenja ne odgovara, ali razmislite, zar nije vino ESENCIJA života, a pivo ŽIVOT SAM, nepatvoren, slabo prerađen, sklon kvarenju, TAKO NALIK NAMA Srbima! Prema tome sve ove MANIPULACIJE sa pivom, NARODNIM PIĆEM, manipulacije su sa nama Srbima, tačnije srpskim muškarcima! Otud i one sisate srpske replikantkinje sestara Kardašijan u reklamama za pivo! Stvar MNOOOGO ozbiljnija nego što izgleda, pa je time i veća zasluga autora! No pitanje nije samo DIJAGNOSTIFIKOVATI stanje, već RAZMISLITI i o mehanizmima SRPSKOG OTPORA, a na PIVSKOM PODRUČJU!
Preporuke:
3
2
42 utorak, 12 jun 2012 16:16
thinking maize@ da nastavim sa smehom, a završim sa ozbiljnim, nastavak
Neko će reći: "Šta to čoveče lupetaš!?", a ja dodajem da je pitanje SRPSKOG OTPORA, na PIVSKOM PODRUČJU veoma ozbiljno, bar isto toliko koliko je ozbiljna ova MANIPULACIJA Imperije na pivskom području, sve igrajući na "niske strasti" srpskog muškarca! Srpskim replikantkinjama sestara Kardašijan svaka čast (znate već one pogovorke srpskih mušaraca o "detetu i trešnji"!?), ali PITANjE PIVA je pitanje IDENTITETA srpskog muškarca! A naš identitet najbolje branio kroz GERILU, da ne kažem ČETOVANjE, ma bilo bradato ili izbrijano! Zato je predlog g-dina Dragoslava Pavkova ne samo razuman. već upravo GENIJALAN! Na tragu njegovog predloga, jedna od PRVIH MERA po OBNOVI neke srpske RAZVOJNE BANKE MORA BITI davanje KREDITA za MINI-PIVARE! Tržište je sigurno, zaposliće se znatno veći broj ljudi, nego da se nanovo zida neka velika pivara ili oduzima od tajkuna! Samim tim valja razmisliti o odgovarajućoj STIMULACIONOJ PORESKOJ POLITICI i o promenama u radnom zakonodavstvu, POVOLjNIM za ta PORODIČNA preduzeća!
Preporuke:
4
2
43 utorak, 12 jun 2012 16:30
thinking maize@ da nastavim sa smehom, a završim sa ozbiljnim, KRAJ!
Nadam se da su me i srpski levičari-patriote razumeli, jer MALE RADNjE i PORODIČNE RADIONICE nisu a priori protiv uzvišenih ciljeva kojima oni teže (ma koliko protestovali protiv "malograđanskog i sitnosopstveničkog mentaliteta"!), ako ništa drugo, a ono što su iste forme privređivanja postojale I ZA Titovine i Slobina vakta, pa ne vidim nijednog razloga da se srpski privredni nerv ne stimuliše preko PROJEKTA MINI PIVARA! Poznato je da preduzeća sa malim brojem zaposlenih, U UKUPNOM ZBIRU, zapošljavaju znatno veći broj ljudi, nego razni "giganti", bilo koje provenijencije! Drugo, ovakva poreska i radna politika, a preko SRPSKE RAZVOJNE BANKE i ODGOVORNE ADMINISTRACIJE, primenjiva je i u drugim područjima srpskog malog i porodičnog biznisa! Pa kad bude bio RAZBIJEN MONOPOL PIVARA u STRANOM VLASNIŠTVU, a na srpskoj teritoriji, sve će biti lakše! Dalje, forsirati i ono što se zove ZADRUŽNA SVOJINA! Tako bi i pivo kojeg bi proizvodila npr. ZZ "Pambukovica" moglo biti SJAJAN BREND! Razmislite!
Preporuke:
4
2
44 utorak, 12 jun 2012 17:47
Beli Orao
@brm. Pivo "Merak" nije na ćiriličnoj (etiketi) negi "Zaječarsko" i "Jagodinsko" Čiča u stečaju. Brme, opustite se.
Preporuke:
1
1
45 četvrtak, 14 jun 2012 14:25
Danko B. Marin
Konzumiranje piva izaziva pojačano lučenje estrogena, lažni mačizam pivomaničnih reklama nije samo jednodimenzionalan - što otpeva roker "dve žene u krevetu , kao ..."Naravno da je pivo sjajno piće za žeđ i osveženje (sutradan) posle rakijskog pijanstva ali ...
Preporuke:
0
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner